Saturday, December 19, 2009

lima

Salam Si Cantik!

Memandangkan kad yang aku tengah buat sekarang, belum siap, jadi aku kongsikan dengan kamu,Si Cantik kesayangan aku, kad-kad yang pernah aku buat.hehe. Ini adalah salah satunya ;)



kad nih lama dah aku buat. Kad ker? Tak macam kad lansung sebenarnye.hehe. Hadiah nih untuk besday perempuan cantik, Asma.



aku buat kad nih masa besday dia 21tahun. actually, idea nak buat 'laptop' tuh datang last minute. memang aku plan nak bagi Asma kad, tapi tak tahu nak buat kad yang mcm mane. yang ada masa tuh, hanya beberapa kertas warna. Kebetulan masa aku godek-godek barang aku, terjumpa kad yang macam poskad. yang aku jadikan sebagai skrin laptop tuh. Nampak macam real komputer kan? sebenarnya hanya sekeping kad! ;p

oke, tips aku nak bagi, aku memang jarang beli barang, atau nak bershoping barang nak buat kad, sebab duit takde. jadi selalunya aku suka guna barang terpakai saja.hehe. Jadi kalau nak beli tuh, aku akan beli benda yang betulbetul perlu, betulbetul cantik, dan unik! so kamu takkan membazir!

keyboard nyer aku guna kertas wana hitam, dan gulung sedikit belakangnya, supaya aku boleh sandarkan 'skrin' tadi dengan guna gam, atau soletape ;p
'mouse' nyer pula, aku keronyokkeronyok kan kertas, atau gempalgempalkan kertas, macam kamu bengang gn seseorg, selagi mahu kamu keronyok kan? hehe. pastu amek satu kertas len, balut kertas yang telah dikeronyok tuh. sebelum tuh, buat satu lubang di kertas tuh, untuk masukkan tali 'mouse' tuh.pastu baru balut. tali tuh, aku amek dari paper beg org kawen.hehe :) lalu sambungkan tali tersebut dengan 'keyboard'.

Aku terang dengar macam susah je ek? hehe. Sangat senang je oke.hehehe. kalau ade yang berminat, boleh email aku kalau masih tak paham. :)

Selamat Mencube! Miss u Sayang! ;)

2 comments:

s.c.h.u.l.t said...

comel! tertarik ah bot. kreatiffffffff :D

rObOt said...

eleh..syud lg kreatiffff oke. dahlah buat kad comey2.jeles. bot reti buat kad yg comot2 jer ;p